vrijdag 23 december 2011

Pompoensoep op indische wijze

Voilà ... de soep voor morgen is klaar !
Ik heb daarnet een overheerlijke en supersnelle pompoensoep gemaakt.
Hier het recept voor 6 à 8 personen:
  • 1 kg pompoen
  • 2 el boter
  • 2 el suiker
  • 2 uien
  • 1 tl kerriepoeder
  • 1/4 tl gemberpoeder (of verse gember)
  • 1/4 tl gemalen kaneel
  • 7,5 dl kippenbouillon
  • 3,75 ml kokosmelk (of gewone melk)
  • z en p
  • ev. room en pistachenootjes

Smelt de boter. Als de boter heet is de gesneden uien, kerrie, gember en kaneel toevoegen en ongeveer 8 min. laten fruiten.
Suiker over strooien en 1 min. verder roeren.
Voeg de bouillon en de pompoenstukjes toe.
Ongeveer 20 à 30 min. laten sudderen tot de pompoen gaar is.
Pureer alles, voeg de melk toe en breng op smaak met zout.
Indien te dik een beetje water toevoegen.
Voor het opdienen verwarmen en eventueel versieren met room en pistachenootjes.

Proberen hé ...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Over mij

Ik ben Elisabeth, 26 jaar. Ik hou ervan om overal waar ik kom een lekkere koffie te gaan drinken. Dit is echter niet altijd een gemakkelijke opdracht ... daarom deze blog!