maandag 26 december 2011

Klei en paardenhaar


Deze gedraaide vazen zijn tot nu toe mijn mooiste werken ... vind ik zelf.

De vaasjes zijn voor het bakken gepolijst met een gladde steen, nadien zijn ze biscuit gebakken.
Na het bakken werden ze terug opgewarmd tot ongeveer 850°C (op een tweetal uurtjes tijd).
Op die temperatuur hebben we ze door middel van tangen uit de oven gehaald en op de grond geplaatst (er mag geen tocht zijn).
Ongeveer 45 sec. wachten, dan worden er één voor één paardenharen opgelegd die inbranden. Om te eindigen worden de vazen in een afgesloten ton geplaatst zodanig dat ze verder niet te snel afkoelen. Een leuke techniek.

1 opmerking:

Over mij

Ik ben Elisabeth, 26 jaar. Ik hou ervan om overal waar ik kom een lekkere koffie te gaan drinken. Dit is echter niet altijd een gemakkelijke opdracht ... daarom deze blog!