vrijdag 5 april 2013

Koptische binding

Dinsdag heb ik samen met Elisabeth opnieuw een workshop boekbinden gevolgd bij Rosa Pattijn.
We leerden er de koptische binding ...
Je maakt eerst 2 kaftjes (voor- en achterzijde boekje) aan de hand van een stuk karton,
boekbinderslijm en een stuk mooi papier of een mooi stofje.
Nadien maak je enkele katernen van bijpassend papier.
Dan wordt alles aan elkaar genaaid ...
een serieus concentratiewerkje met ...
een fijn resultaat !!!
Dit zijn de boekjes die we bij Rosa maakten:



Gisteren maakte ik een andere versie met een iets andere binding,
eens je het systeem door hebt, kan je er een beetje in variƫren.
De pailletten op de kaft naaide Elisabeth.
De letters NY, omdat ze hunkert om ooit naar New York te kunnen gaan.



Een fijne techniek, die je kan aanpassen volgens het soort boekje dat je wilt maken ;-)

1 opmerking:

  1. Dit is een mooie binding. Je zal er nog veel plezier aan beleven. De variaties en mogelijkheden zijn eindeloos.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Ik ben Elisabeth, 26 jaar. Ik hou ervan om overal waar ik kom een lekkere koffie te gaan drinken. Dit is echter niet altijd een gemakkelijke opdracht ... daarom deze blog!