dinsdag 17 april 2012

Van Katoen

Ik was er ook ...
en ik had mij ingeschreven voor de workshop:
"Leer een standaardpatroon tekenen voor een perfect passende damesbroek".
De workshop werd gegeven door Liesbeth Wouters,
de naaileerkracht die meegaat naat Kenia om daar naailes te geven.
Ze legde alles zeer goed uit ...
maar door het late uur ( van 18 tot 21 uur) en ...
de reeds drukke dag had ik moeite om te volgen en de concentratie er bij te houden.
Daarbij kwam mijn dochter nog langs om vol trots haar stempels te tonen
die ze gemaakt had in de workshop: "Stempels maken met tweemeisjes en .tonbouton",
en toen ... liep het helemaal fout, ik kwam een heel raar model uit.
We moesten de patronen in de les op schaalmodel (in't klein dus) tekenen
en thuis opnieuw maken met de nodige aanpassingen en op ware grootte.

Oei ...

Maar, dankzij mijn herinneringen en de fantastisch duidelijk uitgelegde volgwijze,
kwam ik tot dit resultaat:


Ongelooflijk hé.

En weet je wat: we mogen het haar opsturen en ze gaat het verbeteren ...

Op naar stap 2: van een patroon naar een broek !
Dat wordt nog moeilijk ...


1 opmerking:

  1. Dat lijkt wel een droom....het perfecte broekpatroon! Dat wil ik ook, nooit meer in de pashokjes zwoegen, maar gewoon zelf maken. Houd je je lezers op de hoogte van het vervolg, ik wil heel grrag weten hoe het je verder vergaat metje broek!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Ik ben Elisabeth, 26 jaar. Ik hou ervan om overal waar ik kom een lekkere koffie te gaan drinken. Dit is echter niet altijd een gemakkelijke opdracht ... daarom deze blog!