donderdag 2 februari 2012

Tricotrok 1

Mijn allereerste tricotrok gemaakt:


Vorig jaar, begin van de herfst, kocht ik een leuk tricotrokje in de stad.
Toen ik het bekeek merkte ik dat het zo'n simpel modelletje was: bovenaan een brede rekker weggestopt in een beleg, geen neepjes, geen rits, gewoon een "simpel" recht rokje. Ik dacht: "Dit kan ik ook!".
De eerste stap was simpel: tricotstof en een brede rekker kopen op het stoffenspektakel.
Stap twee: eraan beginnen ... iets moeilijker, dus werd stap twee: informatie op internet zoeken. Dat viel mee: hier lees je alles wat je moet weten ...
Stap drie: opnieuw eraan beginnen ... stap 3 werd enkele maanden uitgesteld
Tot ik plots een nieuw idee had: hulp vragen bij Katrien.
Voor Katrien was dit echt een simpel opdrachtje ... dus 3 uur later stapte ik buiten met mijn nieuwe rok.
Zo simpel kan naaien dus zijn ...
Morgen maak ik rok nummer 2.

3 opmerkingen:

  1. met zulke benen zou ik ook zo'n rokje willen....
    erg leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi. Leuk stofje. Ziet er fijn uit om te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk rokje! Zo'n simpel tricotrokje is inderdaad snel gemaakt hé, en leuk om te dragen. En eens je gevonden hebt hoe het moet, is het snel weer gedaan. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Ik ben Elisabeth, 26 jaar. Ik hou ervan om overal waar ik kom een lekkere koffie te gaan drinken. Dit is echter niet altijd een gemakkelijke opdracht ... daarom deze blog!